En Toni va néixer el 1962. És llicenciat en Filologia Hispànica.
Va començar a treballar en publicitat a Vinizius, petit estudi tècnic que va fundar al costat del seu germà enl 1985.
El seu primer treball en una agència de publicitat va ser a Vizeversa, el 1986, com a redactor. D’allí, va passar a Contrapunto a Madrid, ja com a Director Creatiu. Un any més tard va tornar a Vizeversa a Barcelona, quan aquesta agència es va associar al grup EWDB (ara Euro RSCG). El gener de 1991 va ser un dels socis fundadors de Casadevall Pedreño SPR (concretament la S). Sis mesos més tard va deixar l’agència.
Al setembre de 1991 va començar a treballar en Delvico Bates, com a responsable del departament creatiu. Sota la seva responsabilitat, l’agència va aconseguir el 1994 la xifra més alta de premis aconseguits per una agència en un sol any: un total de 85. A més de ser la més premiada del país quatre anys seguits.
El 15 febrer 1996 va fundar * S, C, P, F … al costat de Luis Cuesta, Félix Fernández de Castro i Ignasi Puig.
Al llarg de la seva carrera, ha tingut la sort de col·laborar en campanyes que han guanyat premis importants als principals festivals nacionals i internacionals, incloent 37 lleons al Festival de Cannes, considerat unànimement el premi més important del món, entre els que s’inclouen un dels dos únics Grand Prix aconseguits per agències espanyoles. I uns quants més de 100 Sols al Festival de Sant Sebastià, el certamen de referència en l’àmbit llatinoamericà, incloent 7 Grans Premis. L’any 2010, amb motiu del primer quart de segle del Festival, l’espot “Mano” de BMW va ser triat com el millor anunci dels últims 25 anys.
Ha estat jurat en una gran nombre de festivals, entre ells el Festival de Cannes -en dues ocasions-, el britànic D & AD -com el primer jurat espanyol en l’apartat Publicitat-, el Club de Creativos i el festival de Sant Sebastià, en dues ocasions com a president del jurat.
És membre dels boards de dues prestigioses escoles internacionals de publicitat: la Miami Ad School a Hamburg i la Berlin School of Creative Leadership.
Ha estat president de la junta directiva del Club de Creatius durant dos anys (2001-2003).
L’any 2000 la revista Anuncis, a través d’una enquesta entre professionals del sector i anunciants, el va escollir com a millor creatiu del segle.
Al maig 2007, en l’edició 100 de la revista britànica Shots, va ser seleccionat com un dels “100 top creative minds” del món, sent l’únic espanyol present en aquesta llista.
Al maig de 2009 la revista El Publicista realitza una nova enquesta entre milers de professionals del sector en què apareix triat com a millor creatiu de la dècada.
El Festival Iberoamericà de la Publicitat, també el 2009, ha considerat la seva trajectòria per seleccionar-lo com un dels quatre espanyols membres del Saló de la Fama d’Iberoamèrica, l’únic d’ells menor de cinquanta anys, que reuneix els més destacats professionals de Llatinoamèrica .
A l’octubre de 2009 el Govern de Catalunya li va concedir el Premi Nacional de Comunicació, en la categoria de Publicitat, en reconeixement a la seva trajectòria.
Al maig de 2009 l’editorial Espasa publica el seu primer i fins ara únic llibre: Desde el otro lado del escaparate, una selecció de les seves reflexions a propòsit de l’ofici.
Deixa un comentari